Kufstein, het plaatsje tussen de bergen/wolken. - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu Kufstein, het plaatsje tussen de bergen/wolken. - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu

Kufstein, het plaatsje tussen de bergen/wolken.

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

30 September 2013 | Oostenrijk, Kufstein

Nou jawel hoor, hier dan mijn eerste verhaaltje! Ik ben er ondertussen bijna een week.
Vorige week zondag samen met mam, pap en Bram (klasgenoot die zowel in oostenrijk als Canada zal verblijven), na een lange reis kwamen we aan bij het huis en een erg vriendelijke huisbaas die goed engels typt maar niet spreekt (dus dat is goed voor mijn (oostenrijks?) duits. Ik moest de eerste 3 nachten in een andere kamer doorbrengen omdat mijn kamer nog bezet was, dus ik kon nog niet echt de kamer Marjon maken. Papa en mama zijn tot woensdag ochtend gebleven. Maandag hebben we Kufstein ontdekt. Het kasteel dat in het midden staat op een heuvel is vanuit alle kanten te zien, wat natuurlijk vanuit het kasteel zelf een erg mooi uitzicht opleverde (zie foto’s). Vanuit mijn huis is het maar 5 minuten naar school en achter het huis liggen bossen en de eerste ‘berg’. Het is dus dichtbij huis al erg mooi wandelen/hardlopen etc. Straks als de bomen van kleuren gaan veranderen moet dat een prachtig deel van Kufstein zijn (foto’s zullen volgen).
Dinsdag zijn we gaan wandelen, papa en mama verbleven in thiersee, een plaatsje met mooi meer (zie foto’s) vanuit daar zijn we verder gereden om een stuk te hiken, wat tot een mooie tocht heeft geleid. ‘savonds afscheid genomen voor 3 maanden zodat ze de volgende ochtend weer vroeg naar ons kikkerlandje terug konden rijden.
Woensdag zou ook nog een erg mooie dag worden dus zijn we naar Hechtsee geweest, daar de hele dag aan het lake doorgebracht met studenten van de erasmus.
Voor degene die het niet helemaal snappen, ik doe hier een uitwisseling vanuit de erasmus, dus als ik het over erasmus studenten heb, bedoel ik alle uitwisselings studenten .
Savonds zijn we naar Rosenheim gegaan met wat duitse klasgenoten van thuis (we zijn hier met zijn 6en vanuit de NHTV). Daar heb ik jawel jawel een dirndl gekocht (foto’s volgen nog).
Donderdag was het gedaan met het mooie weer, het heeft de hele dag geregend net als vrijdag. Omdat we tussen de bergen zit, is het net of je gevangen zit omdat je dan dus ook echt alleen kufstein nog ziet. Donderdag begon de introductie, veel informatie natuurlijk en savonds was er een welcome diner met drinken (buffet dus geen 4 gangen mochten jullie dat nu voor ogen hebben.) Vrijdag kregen we uitleg om de vakken te kiezen, ze hebben hier namelijk een ontzettend omslachtig systeem. Ze hebben een outlook agenda met daarin alle vakken per dag, dus meerdere per uur/dag. Daaruit moet je je vakken kiezen (die ik thuis al had moeten kiezen en waarvan niet zeker was of dat dus kon) alleen veranderd het elke week dus je moet dag voor dag nagaan voor 5 maanden of je vakken elkaar niet overlappen. Als het goed is heb ik het gefixt, wat wel betekend dat ik lessen moet gaan volgen op vrijdag tot 20:45 en op zaterdag tot 17.00, huilen dus. Maar goed de rest van de tijd heb ik niet veel les dus compenseren dan maar. Vrijdag avond was het eerste huisfeest waarbij het na een paar uur al was afgelopen omdat de politie aan de deur kwam, 40 studenten in 1 huis was blijkbaar toch niet toegestaan. Vandaag (zaterdag) gingen er veel erasmus studenten naar Oktoberfest, ik weigerde op zaterdag te gaan omdat dat de drukste dag is, dus zijn we met een paar meiden naar Innsbruck gegaan, super mooi weer en een erg mooie stad! (zie foto’s.) Daarna feestje in een bar die een jaar bestaat en tussen 20.00 en 22.00 gratis cocktails heeft. Voor degene die zich nu afvragen huh marjon dat zijn wel erg veel feestjes voor iemand die bijna nooit uitgaat, dat klopt goed he!?, nee als ik zou willen kan ik hier elke avond wel ergens naar een feestje, dat doe ik nu even om mensen te leren kennen maar dat ga ik no way niet volhouden. Op zondag zijn we naar Oktoberfest geweest, in dirndl natuurlijk, wat een belevenis is dat zeg. Als niet bierdrinker voelde ik me wel erg nuchter haha.
Vandaag zouden we beginnen met school maar de docent is ziek dus nog maar een lekker dagje vrij
Will keep you posted! 

Liefs uit Kufstein!

PS. 1, mijn adres hier is Maximilianstrasse 14, 6330 Kufstein, Oostenrijk

Ps. 2, mijn nummer is gewoon in gebruik voor whatsapp

Ps. 3 hierbij de link voor de foto’s 
https://www.dropbox.com/sh/awmtuynv5qbl3ru/7oxypb1JU9

  • 30 September 2013 - 16:51

    Ellen:

    Hee marjon!

    Wat een leuk eerste reisverslag! En wat een leuke foto's nu al!
    Ben benieuwd naar je volgende reisverslagen en foto's!

    Heel veel succes en plezier daar! Maar dat gaat jou kennende vast en zeker goed komen!

    Liefs,
    Ellen

  • 30 September 2013 - 17:37

    Paula:

    Hoi Marjon,

    Nou dit klint als een goed begin.
    Leuk de foto's te zien van de mooie omgeving, en wat een prachtig jurkje draag je op het oktoberfeest!!!

    Van harte wens ik je goede maanden toe!!

    Lieve groetjes uit Boxmeer,

    Paula

  • 30 September 2013 - 19:48

    Hey Marjon,:

    Hey Marjon,


    Wat is het prachtig daar. Je zit de komende maanden in een supermooie omgeving . Het begint veelbelovend met een eerste schooldag die meteen al uitvalt. Geniet van alles maar dat zal ongetwijfeld wel goed komen.


    Groetjes uit Boekel.

    P.S. Bij ons is het nog steeds heel mooi weer.

  • 30 September 2013 - 19:51

    Ria Van Tiel:

    Er is iets mis gegaan. Bovenstaand berichtje was van mij

  • 04 Oktober 2013 - 14:56

    Merel:

    Hoi Marjon, heel veel plezier! Het is leuk om zo van al je belevenissen op de hoogte te blijven. Groetjes uit Nijmegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kufstein

Marjon

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 14844

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

22 September 2013 - 15 Februari 2014

Kufstein, Oostenrijk

06 Februari 2010 - 10 Juli 2010

London it is

Landen bezocht: