Beautiful autumn - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu Beautiful autumn - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu

Beautiful autumn

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

04 November 2013 | Oostenrijk, Kufstein

Hoi hoi,
Het is ondertussen alweer meer dan een maand geleden dat ik mn vorige verhaaltje schreef (ja ik ben hier alweer bijna 1,5 maand!). Net zoals in engeland ben ik hier ook niet goed in het bijhouden van mn blog. Anyways, geen nieuws is goed nieuws hoor!.

School is ondertussen aan de gang, zover dat hier kan. Wat wil zeggen dat ik zo nu en dan een les heb en zo goed als geen huiswerk. Het niveau ligt aanzienlijk lager dan in Breda. Dat komt ook omdat vele hier niet gewend zijn om in engels te studeren, ons level hierin legt veel hoger. Hierdoor kunnen ze de lessen ook niet te moeilijk maken omdat het voor hen dan niet haalbaar is. Wel duren de lessen altijd 3,5 tot 4 uur met 1x 15 minuten pauze. (in breda is dat max 1,5 uur met 5 min pauze na 45 minuten) Na deze maand heb ik ook vaker les op vrijdag avond en op de zaterdagen (maar dan natuurlijk door de weeks wel weer een dag vrij). Het voelt heel vreemd om na een jaar hard werken en bijna geen tijd over, nu zoveel tijd over te houden. Heerlijk hoor! mij hoor je er niet over klagen. Veel wandelen, genieten van de kleuren die de herfst had dit jaar etc is een prima tijd verdrijf.

Remco is ondertussen ook al een week geweest (vorige week zondag is ie weer terug gegaan). Het was heerlijk om hem hier te hebben en te laten zien hoe mijn leventje hier eruit ziet en kennis te maken met de mensen hier. Het was wel even wennen met 2en in mijn kamertje, aangezien mijn 2 huisgenoten door mijn kamer moeten naar hun kamer en dat dan ook 20x per dag doen.
We zijn wezen Hiken, naar salzburg geweest en natuurlijk een lekker weekendje Wenen! (voor alles zie de link weer voor de foto's)

Dit weekend ben ik met Emmi, vriendinnetje uit Finland, naar Zürich geweest. Het was vreemd en goed om daar te zijn en de stad van Robert en Paula (zo zie ik de stad) te zien. Zaterdag op paula haar verjaardag was het stralend weer, 18 graden. Het is een mooie stad maar alles in de stad schreeuwt geld, de auto's, de kleding, de hoeveelheid parfum mensen ophebben enz. Een fijn en bijzonder weekend.

Kwa cultuur verschillen zit ik natuurlijk niet zo ver van NL, maar we hebben tijdens deze uitwisseling zoveel verschillende culturen (in 1 klas 15 verschillende nationaliteiten). Het is leuk om te zien hoe verschillend mensen zijn, en wat hun gewoontes zijn. Door mensen vanuit zuid amerika worden wij koud en hard genoemd als west europeanen, wat toch wel vreemd is om zo te horen, aangezien we het zelf totaal niet zo ervaren. Terwijl voor ons het overkomt alsof zij over alles heel erg kunnen klagen, overdrijven, bijv als het regent buiten, tja dan regent het, pak je een paraplu en je gaat door, zij kunnen de hele dag binnen blijven en het erover hebben hoe vreselijk de dag is omdat het regent. Af en toe lastig, maar ook erg leerzaam hoe met zoveel verschillende culturen om te gaan en het toch samen tot een leuke ervaring te brengen.

Oh er staan ook wat foto's bij van Halloween, ik heb met mijn outfit de 2e prijs gewonnen die avond ( jaja heel trots!)

Ik hoop dat in Nederland ook alles goed is ondanks het herfstweer.

Liefs en tot het volgende verhaaltje (ik zal mn best doen er nog 1 te plaatsen voordat ik met kerst terug ben in Nederland :D )

Link voor de foto's: https://www.dropbox.com/sh/fln6krhf7611yhq/BxgAqFfRNj

  • 05 November 2013 - 09:16

    Merel:

    Hoi Marjon,
    Lang leve het digitale tijdperk, want ook via Facebook kunnen we regelmatig meegenieten van je avonturen in Oostenrijk. Erg leuk. Je verhalen klinken goed en de foto's zijn mooi!
    Nog veel plezier en voor je het weet ben je inderdaad alweer in Nederland.
    Liefs,
    Merel

  • 05 November 2013 - 09:18

    Merel:

    Natuurlijk ook de groeten van Jeroen.
    En aangezien ik deze week in Helvoirt ben, ook van de ezels. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kufstein

Marjon

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 14841

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

22 September 2013 - 15 Februari 2014

Kufstein, Oostenrijk

06 Februari 2010 - 10 Juli 2010

London it is

Landen bezocht: