Fietsen en warmte - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu Fietsen en warmte - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu

Fietsen en warmte

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

12 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Een week alweer bijna weg van thuis.
Ik zal even bij het begin beginnen.
Maandag hebben we vooral veel papier werk moeten doen, ik mocht daarna meteen meekijken bij het switchboard (hier gaan alle telefoontjes naartoe en vanuit daar wordt je dus doorverwezen naar de juiste afdeling, hiervoor moet je dus veel informatie hebben over het hotel) Ik zou de eerste tijd achter het switchboard plaatsnemen de eerste 2 weken met Lindsey, en daarna alleen (volgende week vrijdag avond sta ik al alleen!) goed, we hebben meteen travellcard en bank account aangevraagd. Dinsdag heb ik dus de hele dag (van 7 tot half 4) meegekeken bij switchboard. Die dag ging ook het brandalarm af, het hele hotel moest dus naar buiten (mensen vanuit het zwembad enzo) iedereen voor het hotel. Woensdag heb ik de hele dag met de congierge meegelopen, zijn taken zijn; de parkeertickets, bagage opslag, bagage slepen naar de juiste kamer wanneer daarom gevraagd wordt, en als mensen met vragen komen (hoelaat vertrekt mijn vlucht, kunt u mijn ticket uitprinten etc) en heb toen ook een hele rondleiding door het hotel gekregen. Wat groot he! 500 kamers en 26 vergaderzalen, sauna, zwembad, 3 restaurants (waarvan er 1 nu buiten gebruik is) een mega winetower. Er was in een van de vergaderzalen een sollicitatie van ryanair, dus allemaal meiden op mega stiletto’s en nja de jongens waren dus overduidelijke homo’s. We konden precies zien wie naar die zaal moest haha. Gister heb ik eerst met de housekeeping meegekeken (de schoonmaak) omdat ik moet weten wat er in de kamers aanwezig is, waar het staat zodat ik aanwijzingen kan geven via telefoon. Ook moest ik weten waarvoor ik de housekeeping moet bellen en waarvoor de engeneer. Daarna weer terug naar switchboard waar ik al lekker vroeg mocht gaan, waarna ik een pas heb aangevraagd voor de fitness/sauna/ stoombad van het hotel. Dus ik hoef mijn fiets niet langer te missen! Iedere dag na of voor stage een uurtje fietsen zodat ie er toch een beetje is. En ook ik heb wat van de warmte, ik ga gewoon iedere dag in het stoombad en sauna zitten;-).
Vandaag moest ik zelf voor het eerst de telefoon op gaan nemen, laat ik nou niet zo’n telefoon held zijn en dus ontzettend zitten zenuwpezen haha. Bij het tweede telefoontje raakte ik een beetje in paniek dus telefoon ging, good afternoon, welcome to radisson blu hotel stansted airport, this is marjon speaking, how may I direct your call (ja best een mond vol he) en toen vroeg de gast iets en ik heb hem vriendelijk gevraagd een moment te wachten en zette m op hold, en begon ineens in het nederlands te ratelen dat ik echt niet weet wat ik met zijn vraag moest, ze keek me aan alsof ik niet goed wijs was. Ah ja in het engels dan maar.. Verder ging het opnemen van de telefoon goed, weet natuurlijk nog niet alles, maar daar heb ik nog een week voor om het uiteindelijk alleen te moeten kunnen.
In de avonden is het heel anders dan thuis, ik leef ongeveer in de keuken, alleen in mijn kamer zitten is zooo saai zonder tv of wat dan ook. Maar hier in huis zitten de meesten wel al best vroeg in hun kamers. (fleur en huub, gelieve het vliegtuig vanuit Eindhoven te nemen, ryanair naar londen, kom je sowieso hier, mis jullie gekwebbel;)) Verder hebben we al heel wat potjes skip-bo gespeeld haha (een variant van uno voor degene die dat spel wel kennen) Morgen gaan Jacquelien en ik naar Cambridge, vanavond eerst nog even wat drinken in het dorp/stad whatever.. Cambridge schijnt erg mooi te zijn, dus zijn benieuwd.
goed, dit was het voor nu wel even geloof ik..
Ik werk volgende week alleen maar late shifts dus van half 4 tot 12, dus geen chatsessies in de avonden volgende week helaas.
hoop dat daar alles goed is in het bevroren Nederland..(of waar de anderen ook ter wereld zich bevinden momenteel)
well, see ya
Marjon

  • 12 Februari 2010 - 19:47

    Marjon Nijdam:

    oh iedereen veel plezier met de carnaval (glad that I'm not there! haha)

  • 12 Februari 2010 - 20:13

    Mrs Bass:


    Heej Chick, ik was ff druk druk...you know me maar ga je nu keihard volgen op je weblogje, genieten van al je avonturen. Huub en ik missen jou gekwebbel en visualisaties ook erg hoor...

    XX

    Ps: ik vries hier echt dead als een GOAT

  • 12 Februari 2010 - 20:28

    Wieke:

    Hello lady,

    Nou ik heb je ook gemist hoor deze week! gek dat je er niet bent!
    spannend dat je die telefoon moet beantwoorden, echt een uitdaging voor je! Leuk hoor.. ben zo trots op je :)
    veel plezier in cambridge, schijnt idd heel mooi te zijn! Ben je al bruin geworden door de Engelse zon?
    xx

  • 12 Februari 2010 - 20:29

    Wieke:

    ps, ik zit trouwens ook lekker op de bank bij mams.. ook geen carnaval voor mij.. YAY

  • 13 Februari 2010 - 12:05

    Marlies:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin heb! Na het lezen van je verhaal kwam ik ook tot de ontdekking dat je nieuwe stopwoordje dus is! Hahaha:P Lukt het nu al wat beter met telefoon opnemen? Heb je toch wat aan je stage in module 1 gehad! Ik stort mij morgen in het carnaval zodat ik dat ook een keertje heb meegemaakt!

    LIefs

  • 13 Februari 2010 - 12:21

    Kirsten:

    Hee Marjon!
    Als ik het zo begrijp heb je het echt super daar! Heel fijn voor je :) In het begin zou het idd wel wat wennen zijn met het opnemen van de telefoon en dan ook nog is in het engels.. maar denk dat je het binnen no time helemaal goed doet :D
    Veel plezier in cambridge!
    En ik blijf je volgen!

    Liefs Kirsten

  • 13 Februari 2010 - 15:11

    Marlon :

    Marjon!!

    Dat is even wat anders als hier! Wij gaan nu flink Carnavallen..

    Spreek je snel

  • 13 Februari 2010 - 22:19

    Renée:

    Hey,
    Volgens mij heb je het prima naar je zin daar ;), succes komende week, dikke kus uit het enorm koude nederland( er is gewaarschuwd dat je in dronken toestand niet merkt dat P)
    x

  • 15 Februari 2010 - 10:02

    Maaike:

    Haai Chick!!

    Ziet er goed uit en al helemaal dat stoombad en die sauna's.
    Wel lol om een keer bij jou in het hotel te komen slapen, zien we Marjon langslopen:)

    Succes met je late shiften deze week:)

    Wij gaan nog ff twee dagen flink doorzakke!!!

    Liefs
    Uit een weer helemaal wit landje

  • 16 Februari 2010 - 15:04

    Sonja Nijholt:

    Hee held, dat telefoneren krijg je nog wel onder de knie, en anders neem je gewoon een cursus bij Mr. Schellevis die schijnt daar ook heel goed in te zijn! ;) Vind je het ook zo heerlijk om Carnaval te missen, ik ben er totaal niet rouwig om! Wat betreft het uitlachen van mijn lieve landgenootjes, ik mag alles dat komt omdat ik wit ben. :)
    We moeten gauw eens skypen!

    Liefs

  • 16 Februari 2010 - 16:41

    Marion:

    Heej (bijna) naamgenoot,
    Heb je verslag gelezen, ik hoor het je zo vertellen, zie je ook lekker helemaal zitten daar achter die balie, blonde krullen af en toe met die blik van "wat moet ik hier nou toch weer mee????" nou dat gaat allemaal veranderen, neem maar van mij aan.
    Aan carnaval mis je niet zoveel hoor superkoud ECHT WEL!!!. Blij na 2 dagen mijn tenue te wassen en hup in de kist.
    Hou je haaks, de groetjes van het hele spul hier en een vette knuf
    Marion

  • 16 Februari 2010 - 19:35

    Kelly:

    Hey buddy!
    Wat spannend allemaaaal!!!! Zo leuk om dit allemaal te lezen weet nog goed toen ik mijn waarbenjij aan het bijhouden was. Zoveel info maar zo weinig tijd om te typen:P Nou ik zal je blijven volgen vanuit het oh zo besneeuwde Nederland. (K)

  • 17 Februari 2010 - 10:38

    Chiara:

    Hai Marjon,

    Wat leuk om je eerste belevingen in het hotel te lezen. Een goede leerplek of niet?.. maar geniet er vooral van.

    Liefs Chiara

  • 17 Februari 2010 - 19:53

    Eef:

    Haaa!

    Een schorre groet vanuit Wageningen :)
    Carnaval was stiekem weer heel erg gezellig, maar ik denk dat jij het daar te druk hebt om daar aan te denken ;)
    Goed om te horen dat je zo lekker aan de slag bent!

    Tot mails I guess, met je late shifts :)

  • 19 Februari 2010 - 15:42

    Karlijn:

    Jeeeuuuj
    Veel plezier !
    xx
    Karlijn

  • 04 Maart 2010 - 13:26

    Thea:

    Hey hou je hoofd koel hè. Je krijgt het vast onder de knie. Binnenkort komt jullie mam en die kan alles altijd zo lekker op een rijtje zetten dus als het tegen die tijd nog niet lukt, praat ze jou wel moed in. Probeer ook te genieten.

    Liefs,

    Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London it is

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

Onbewoond eiland

28 Maart 2010

Held op sokken

07 Maart 2010

Tijd vliegt met Ryanair..

12 Februari 2010

Fietsen en warmte

07 Februari 2010

zittende wolken..
Marjon

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 2323
Totaal aantal bezoekers 14874

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

22 September 2013 - 15 Februari 2014

Kufstein, Oostenrijk

06 Februari 2010 - 10 Juli 2010

London it is

Landen bezocht: