Held op sokken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu Held op sokken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu

Held op sokken

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

28 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

En ondertussen zijn we al weer.. uhm geen idee hoeveel tijd verder.
Heb ondertussen mijn eerste week front desk gehad. Dit waren nachtdiensten en ben nu compleet kwijt welke dag en hoelaat het is. Nachtdiensten zijn van 11 uur ‘s avonds tot half 8 in de ochtend, daarna ga je naar huis slapen en wordt je weer om 5/6 uur wakker en eet je je ontbijt. Ik snapte er niets meer van wat ik nu wanneer deed en wat voor dag het is etc. Het leuke aan de nachtdiensten is dat je zowel gasten incheckt als uitcheckt (avond/ochtend) en er niet een heel management is die constant op je vingers kijkt. Je hebt dus rustig de tijd om alles te leren en wordt niet meteen in het water gegooid zonder dat ze je leren te zwemmen. De collega’s op nachtdienst waren ook erg lief en legde alles (soms 3 keer) rustig uit.
Ik heb nu in totaal nog 4 weken front office met van 4 april tot 11 april een week vakantie. Dus nog 3 weken over. Daarna ga ik naar housekeeping en gaat Jacquelien naar Front office.
Gister hadden we een afscheidsfeestje van een van de collega’s die op meeting & events werkte. En zoals iedereen wel weet zijn de engelse meiden altijd zeer uhm wat is het juiste woord bloot gekleed met mega hakken. Ik dacht laat ik dat ook eens proberen (de hakken dan hè niet de mini jurkjes met blote benen enzo) tja, ben op sokken naar huis gegaan, respect voor de dames die altijd op stiletto’s kunnen lopen, pfoe hé.
Verder begint het hier ook lente te worden (oké geen 20 graden zoals in Nederland, maar het is en blijft Engeland hè) Ik ben nog altijd bezig met het gedoe van school te regelen maar dat komt allemaal wel goed. Zo niet daar dan vinden we wel wat anders:)
Over precies een weekje komt mams me opzoeken en kan ik haar laten zien waar ik precies terecht ben gekomen (oke stiekem neem ik haar mee naar londen waar ik niet eens woon omdat er in Bishops stortford nou eenmaal geen drol te beleven valt hehe)
Engeland is en blijft in mijn ogen een mooi land met zijn aparte gewoonten.
Je kunt hier over straat lopen en niemand die je aankijkt, ze laten je je eigen leventje leiden en verwachten dat jij hen dat ook laat doen. In de pub gaat die stop eraf en slaan ze door, veranderen de altijd gereserveerde Engelsen in vreemde luidruchtige slecht geklede figuren. Als je alle ‘regels’ van Englishness begint te begrijpen is het helemaal niet zo’n moeilijk volkje, zonder die regels snap je er alleen geen snars van haha.

goed ik ga stoppen met de onzin want het begint meer op geheimtaal te lijken. Volgende verhaaltje zal vanaf Housekeeping zijn gok ik:)
hope everyone is doing fine over there.
Speak soon!
love,
Marjon

  • 28 Maart 2010 - 16:45

    Mama:

    indeed, see you soon
    xxx

  • 28 Maart 2010 - 17:20

    Marlon:

    Super leuk om te horen..
    Stiekem ben ik toch wel jaloers.. Maar doe nog steeds mijn best om een keer langs te komen!!
    Nu eerst maar is kei hard gaan leren voor de temtamens.. Heerlijk op dinsdag morgen na pasen!!

    Meid, het ga je goed!!
    Liefs Xx

  • 28 Maart 2010 - 18:14

    Marlies:

    Hoezo had jij dan sokken aan in je stiletto's?

    Liefs

  • 28 Maart 2010 - 18:56

    Laura:

    ja Marlies, dat vind ik een een apart verhaal;-)

  • 28 Maart 2010 - 20:00

    Eef:

    ^ Misschien dat dat in Engeland gewoon mag: vreemde luidruchtige slecht geklede figuren ..

    Anyway, klinkt allemaal goed!

  • 29 Maart 2010 - 09:03

    Laura Mom:

    Hey Marjon,
    klinkt alsof je het nog heel goed uithoudt daar. Goedzo!! En al zo goed in de cultuur gemengd met je schoentjes. haha Geniet er van! Ben benieuwd hoe housekeeping bevalt. Niet te hard werken he, je moet wel ook van de pub kunnen genieten. Liefs Laura

  • 29 Maart 2010 - 15:45

    Nina:

    marjon:)

    leuk om iets van je te lezen weer! en tsjaa...gympies lopen gwn lekker:P hee meis, geniet er nog van bij front office en alvast heel veel succes bij housekeeping!

    xkus

  • 29 Maart 2010 - 20:53

    Thea:

    Nou raakt niet te erg gedesorienteerd met je nachtdiensten. je moet je hoofd erbij houden als mama komt. Maak het gezellig samen. Het zal fijn zijn elkaar weer te zien.Nou enjoy your stay.
    xxx

  • 31 Maart 2010 - 08:50

    Paula:

    Dag Marion,
    Hoe gaat het op een terras? mag je de ander dan wel aankijken??
    Wat fijn dat het je zo goed gaat, thuis in Engeland,
    Fijne Paasdagen,en mooie dagen met mams volgende week!!
    Veel liefs,

  • 02 April 2010 - 12:38

    Marjolijn:

    Heey meis,

    Leuk om alles te lezen! Als jij maar niet mee door slaat als je de pub bezoekt!

    Liefs

  • 05 April 2010 - 06:43

    Jan/Helvoirt:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en het gezellig kunt maken met elkaar.Ik wens je een mooi uitstapje naar Londen en Cambridge toe met Elly.

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London it is

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

Onbewoond eiland

28 Maart 2010

Held op sokken

07 Maart 2010

Tijd vliegt met Ryanair..

12 Februari 2010

Fietsen en warmte

07 Februari 2010

zittende wolken..
Marjon

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14869

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

22 September 2013 - 15 Februari 2014

Kufstein, Oostenrijk

06 Februari 2010 - 10 Juli 2010

London it is

Landen bezocht: