Tijd vliegt met Ryanair.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu Tijd vliegt met Ryanair.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt met Ryanair..

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

07 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

En toen waren we alweer drie weken verder. Tijd vliegt, iedere keer zie ik een stukje meevliegen met de vliegtuigen van ryanair (met airasia kan ook maar dan vliegt het wel heel ver weg)
What happened in the mean time. De vrije dagen die we hebben gehad hebben we best goed benut (als ik mijn vrije dagen al samen heb met Jacquelien) We zijn een dagje naar Cambridge geweest, ik geloof dat ik de dag daarvoor mijn laatste bericht heb geschreven.
Waarom heeft niemand me daar naar college gestuurd??? Oh men, wat een gebouwen, welcome to the Harry Potter World.. of ja zo iets dan. En overal zie je fietsen! Het is te zien dat er veel studenten zitten, Cambridge staat dan ook op nummer 2 in the UK voor universities. (Oxford op 1) Echt een hele mooie stad, zeker de moeite waard.
Het weekend erna zijn we naar Londen geweest, naar vriendinnetjes van Jacquelien. Wat rond gewandeld en geluncht en natuurlijk een curry gegeten.
De week erna wilden we naar Braintree (hersenboom ja, hoe verzin je het) want je blijkt daar heel goed te kunnen shoppen.. Wij daarheen want ik zeurde al de hele tijd dat ik zin had om te shoppen (hehe) komen we daar, wat rondgewandeld.. hmm nja de shops die er waren waren nou ja niet echt het soort shops waar we naar zochten.. nja dan maar weer terug. Blijkt er dus een groot winkelcentrum aan de rand van de stad te zitten.. (oke oke ik had het ook wel op kunnen zoeken op internet in plaats van gewoon gaan) ach ja volgende keer beter.
Vorige week moest ik mijn National insurence number gaan halen.. Normaal doe je er heen terug en daar in dat gebouw ongeveer 3 uur over.. Het heeft me 7,5 uur gekost. Geloof dat ik en de bussen het niet met elkaar eens waren, ik zag ze gewoon steeds voor mijn neus weg rijden, how mean!
Nja toen de reden waarom we hier natuurlijk zitten, stage op het Radisson..
Iedere dag verbaas ik me er nog steeds over hoe groot het is. Ik zit nog steeds op Switchboard, wel alleen. Ik ben in ieder geval van mijn bel angst af haha, het begint stiekem nu wel te vervelen. Ik hoop op nog een weekje en dan naar front desk en waarschijnlijk Nachtdiensten. Ben er heel benieuwd naar. Aan de andere kant leer ik wel veel op Switchboard. Je leert iedereen in het hotel van alle afdelingen kennen omdat ik mensen moet doorverbinden, of even wat moet vragen. Verder krijg je ooit echt hele domme (jaja er bestaan geen domme vragen tja sorry het is toch wel echt zo) vragen van mensen. Wat wordt de temperatuur voor vandaag? (weet ik veel doe geen opleiding voor weervrouw) Wat is de tijd op dit moment? (zet je tv aan en tadaaa een tijd) is mijn ontbijt inbegrepen (lieve mensen je hebt de reservering net zelf ondertekend bij het inchecken) is er een magnetron in mijn kamer? (nee tuurlijk niet, we laten je eigen eten meenemen en dan opwarmen, goed voor the business) ach ja toen ik zij van niet werd ik uitgemaakt voor bitch, you’re welcome.. Zou je iemand kunnen sturen om een tandenborstel en tandpasta te laten brengen (is dat niet iets wat standaard in iedereen toilettas zit?? (oke niet bij evelien maar voor de rest;)))
Maar af en toe is het ook best moeilijk, want mensen zijn niet altijd even vriendelijk en vrolijk aan de telefoon. Als er mensen zijn met klachten etc. Gelukkig hoef ik er zelf nog niet echt iets aan te doen en mag ik ze doorverbinden naar de service manager van dat moment.
Verder ga ik meestal na een dag stage nog even fitnessen en zwemmen, naar huis wat kletsen met Jacquelien en dan een filmpje kijken ofzo.. Ik geloof dat ik na mijn stage hier meer films heb gezien dan in de 19 jaar vooraf haha.
Ook blijf ik me verbazen over sommige habits van de engelsen.. Het hey you’re right? Smalltalk ding is en blijft een beetje wennen (ja zelfs na al die tijd dat ik al in engeland ben geweest) het maakt ze ook geen drol uit of je nu wel of niet antwoord. Het small talk over het weer (want dat is namelijk ook zooo interessant (die regen en uh regen enzo) Oke vandaag schijnt het zonnetje dus ik mag niet klagen. Het is heel leuk om al die dingen te lezen in Watching the English van Kate Fox.
Heel grappig, de niet engelse collegas vragen hoe ik aan mijn engelse accent kom, en dat ze niet kunnen horen dat ik uit Nederland kom (want geloof me dat hoor je meteen aan de telefoon wanneer iemand nederlands is) de engelse collegas zullen niets zeggen (punt 1 omdat ze zulke dingen niet vragen, je moet zo iets zelf vertellen, het is rude om persoonlijke vragen te stellen, punt 2 omdat ze neer kijken op die gedeeltes van the UK (noord engeland dus, lancashire, yorkshire etc) zelf vind ik het wel grappig, het is en blijft een appart volkje.
Ik ga nu weer even verder met mijn weekly (aangezien ik de vorige ietsje te laat heb opgestuurd (een weekje maar))
Speak soon!
Marjon

  • 07 Maart 2010 - 17:04

    Mirian:

    hee meis!

    nu je zoveel films hebt gekeken ken je zeker ondertussen ook al dirty dancing??:P haha

    ben blij dat je het zo naar je zin hebt!

    liefs

  • 07 Maart 2010 - 17:11

    Mama:

    hoi hoi
    Ben echt benieuwd hoe het bij jou is.
    Verheug me er nu al op
    Wat die nachtdiensten betreft, dat wordt vast koffie, red bull of cola drinken om wakker te blijven.tot gauw en succes weer
    liefs xxx

  • 07 Maart 2010 - 19:50

    Marjon:

    haha mir, nee die nog niet gezien lalala..
    mam scheelt dat ik en geen koffie en geen red bull lust;)

  • 07 Maart 2010 - 20:49

    Wieke:

    volgens mij heeft marjon al helemaal dr draai gevonden... fijn hoor!! nu nog snel dirty dancing kijken ;)

  • 07 Maart 2010 - 21:26

    Marlon:

    Hee Meid!!

    Dat klinkt toch allemaal weer erg leuk.. En baal ik nu weer kei hard dat ik niet naar Noorwegen kan!!
    We komen je zeker een keer opzoeken!!

    Je hoort het snel!
    Liefs Xx

  • 08 Maart 2010 - 09:40

    Sonja Nijholt:

    Marjoooon!
    Je hebt weer een leuk blog gelezen, ik zie me al helemaal voor je hoe jij daar zit, haha! Echt grappig hoe compleet tegenovergesteld het hier is, de persoonlijke vragen slingeren me om de oren!
    Succes nog lieverd en hopelijk spreek ik je snel eens over skype/msn!

    Liefs,

  • 08 Maart 2010 - 14:40

    Maaike:

    Hello:D

    Ziet er goed uit daaro, lekker aan het werk en savonds lekker voeten op tafel en chillen op de bank;)
    Ach bij jullie regent het en bij ons sneeuw het:D
    Succes met je Switchboard de week!!

    Liefs

  • 08 Maart 2010 - 18:53

    Eef:

    Hoera voor de foto's!
    Ik spreek je snel!

  • 11 Maart 2010 - 21:21

    Paula:

    Lieve Marjon,

    Maar natuuuuurlijk ben je altijd heel aardig aan de telefoon.

    Als het weer wat beter wordt, mag je dan ook in de tuin werken?

    Ik ben blij dat het je zo goed gaat.

    lieve groet!
    Paula

  • 12 Maart 2010 - 11:13

    Jasper:

    heeey marjonneke,
    goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Wij zijn hier nu bezig met het uitkiezen van een stageplek, vind het echt een ramp:P
    veel plezier nog daar en geniet ervan xxx

  • 16 Maart 2010 - 07:17

    Maaike:

    Hey lieverd!

    Ik ben blij te lezen dat je het naar je zin hebt! Achteraf gezien was Engeland ipv Duitsland toch de beste keus :)

    Kan je als je terugkomt ff een lekker groot pintje meenemen voor me (A) haha,

    Nee meid, heel veel plezier nog en hopelijk zie ik je als je thuis bent snel weer is!

    Dikke kus (L)

  • 17 Maart 2010 - 14:11

    Kel:

    Nog bedankt voor je comment:) Gesprek ging wel goed volgens mij? haha spreek je daar wel over op MSN. Oh en waarom noemt iemand een winkelcentrum/straat/whatever et ook is Braintree?:S Maar ik zou zeggen nieuw bericht, nieuw bericht, nieuw bericht! X-

  • 25 Maart 2010 - 08:47

    Elke:

    Hee meid,

    Leuk dat je foto´s erop hebt gezet, ziet er goed uit;)
    Wat betreft die films... dan heb jij echt al heel veel films gezien haha!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London it is

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

Onbewoond eiland

28 Maart 2010

Held op sokken

07 Maart 2010

Tijd vliegt met Ryanair..

12 Februari 2010

Fietsen en warmte

07 Februari 2010

zittende wolken..
Marjon

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 14873

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

22 September 2013 - 15 Februari 2014

Kufstein, Oostenrijk

06 Februari 2010 - 10 Juli 2010

London it is

Landen bezocht: