Onbewoond eiland - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu Onbewoond eiland - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marjon Nijdam - WaarBenJij.nu

Onbewoond eiland

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

09 Mei 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Nou vooruit na veel commentaar en zelfs na een email van waarbenjij.nu zal ik maar weer een volgend bericht plaatsen. Van Waarbenjij.nu kreeg ik een email met de vraag of ik misschien een hoge berg aan het beklimmen was of naar een onbewoond eiland was verhuist omdat ze me hier misten, hilarisch! I wish haha!
Goed we zijn ondertussen weer uhm hoeveel verder? Geen idee eigenlijk maandje of anderhalf. We zijn in ieder geval over de helft en ben ondertussen van afdeling veranderd.
In de tussentijd is mams hier op bezoek geweest en hebben we een paar hele leuke dagen gehad in zowel londen als in Cambridge met een gezellig etentje in het hotel. Oh en we zijn naar de musical Oliver geweest wat echt super was. Daarna zou Marlies komen maar ijsland was het daar niet mee eens en besloot wat ‘as’ in het eten te gooien. Tijdens die Ashcloud gebeuren lag alles hier stil. Krijg je he als je in een airport hotel werkt. De eerste dagen waren mega druk (ik was toen vrij hehe) en daarna was er niets meer te doen. De Europeanen probeerden op andere manieren het vaste land te bereiken. Heb echt de gekste dingen gehoord. Taxi’s tot in polen. Ouders uit denemarken die hun zoons op zouden gaan halen in belgie nadat ze de trein naar belgie hebben genomen. Etc. Was toch wel blij dat alles weer normaal was want het humeur van zowel de gasten als de collegas werd er niet beter op haha.
Verder heb ik een week weten te smokkelen voor Front office. Dus heb een weekje extra gedaan, maar deze week ging ik dan toch naar Housekeeping. Geen idee wat te verwachten. Iedereen weet wel dat ik niet echt een ochtendmens ben (ja serieus echt waar) dus het opstaan om kwart over 4 en beginnen om half 6 viel toch wel zwaar deze week. Ik heb de eerste 3 dagen mee kamers schoon moeten maken. Respect voor de schoonmakers poeh he. Zwaar dat dat is. Ik weet niet hoe ze het doen maar ik kan nog altijd niet een tweepersoons bed zo snel klaar en kreukelvrij opmaken als zij dat doen. Ik denk dat ik helemaal gek zou worden, veel te veel tijd om na te denken aangezien je de kamers alleen doet. Na die drie dagen overleefd te hebben (zo voelde het echt) was ik supervisor in training olé! Had ondertussen ook al wat training gehad in het opstarten om half 6 in de morgen. Het maken van de lijsten voor de schoonmakers, (welke kamers, welke zijn stayovers, wie is er al uitgecheckt, welke kamers zijn late-check-outs) en dan de lijsten voor de supervisors. (welke kamers checken en welke schoonmakers zijn er op jouw verdieping) Alle meiden spreken of pools of romeens, en laat ik nou beide talen niet beheersen. Eerst vond ik het rot dat ik ze niet verstond want ze spreken praktisch geen engels. En nu ben ik eigenlijk wel blij dat ik ze niet versta, want ik weet dat ze mopperen als ik ze de lijsten geef, of wanneer ik ze terug stuur naar een kamer voor iets wat niet goed is schoongemaakt. En iets wat je niet verstaat hoef je ook niet naar te luisteren. Anders moeten ze het me maar in het engels vertellen (ik denk dat ze stiekem meer verstaan dan dat ze me wijsmaken, want na 2 jaar begrijp je heus wel wat) Ik voel me wel rot als ik ze iedere keer terug moet sturen, voel me een beetje schuldig. Maar aan de andere kant, als zijn niet probeerden te smokkelen en alles in een keer goed zouden doen hoefde ik ze ook niet terug te sturen. Beetje dubbel.
Verder heb ik het nog altijd goed naar mijn zin, vrijdag hebben we heerlijk sushi gegeten in Londen. En gister heb ik een leuke avond met huisgenoten en wat andere collega’s gehad. Vandaag ben ik naar het prachtige Audley end geweest. Dinsdag avond komt Marlies voor 2,5 dag, en de week erna komt Wieke gezellig naar hier met mijn verjaardagsfeestje:). Want ook aan mijn tienerjaren komt over iets meer dan een week een einde. En de week erna kom ik voor een weekje naar huis, familie weekend, flicka knuffelen en natuurlijk papa mama ruud en opa een dikke knuffel te geven. Kortom een leuke maand voor de boeg!
Ik zal de foto’s op facebook zetten zodat jullie ze daar kunnen bekijken.
en de link daarvan hier toevoegen.
Hoop dat iedereen een beetje heeft kunnen genieten van het mooie weer. Nu maar weer geduldig wachten op de volgende mooie dagen.
Dankjewel voor jullie reacties iedere keer, erg leuk om te lezen!
Lots of love
Marjon

  • 09 Mei 2010 - 19:06

    Nina:

    Marjon!

    haha housekeeping is zwaar ja...bleh! kwart over 4 opstaan;)
    wel erg leuk dat je de komende maand zoveel leuke dingen gaat doen en dat je de laatste tijd veel leuke dingen hebt gedaan;)fijn om te horen dat het zo goed met je gaat!
    geniet er van de komende maand en we lezen vast SNEL weer hoe het met je gaat;)

    liefs

  • 09 Mei 2010 - 19:29

    Wieke:

    YAY! nog 12 dagen!!! heb er zin in meis

    kisses!

  • 09 Mei 2010 - 19:46

    Marlon:

    Whaa ik kom zeker even langs als je weer thuis bent!!

    Wel weer leuk om iets van je te horen/ lezen!
    Najaa dat kwart over 4 opstaan zal altijd wel wat lastig blijven voor iedereen denk ik zo!!

    Njaa ik spreek je snel weer!
    Liefs Xx

  • 09 Mei 2010 - 20:09

    Mama:

    hoi hoi
    vroege dienst is bij jou ook wel echt vroege dienst.
    Ben blij dat ik bij je geweest ben. Weet nu waar en over wie je het hebt .
    fijn je over een paar weken weer te zien. Geniet van je visite en alle andere dingen
    liefs van allemaal en een dikke knuffel van Flicka

  • 10 Mei 2010 - 09:04

    Myrte:

    Heey,

    En ik maar klagen dat ik om 6 uur elke ochtend op moet...... respect hoor!! Geniet er nog van!!

    Kus

  • 10 Mei 2010 - 12:04

    Sander:

    idd een tijd geleden sinds je laatste bericht! ik ben ook weer terug van weggeweest dus we chatte snel weer bij!
    xx

  • 10 Mei 2010 - 13:26

    Ria :

    Hey Marjon,

    Weten ze in de UK niet dat 4.15 uur gewoon in het holst van de nacht is ? Arm kind !Leuk om te lezen dat je het, behalve dat vroege opstaan dan, zo leuk hebt.Ik heb trouwens van je moeder ook al heel veel enthousiaste verhalen gehoord.Voor volgende week wens ik je alvast een hele fijne verjaardag.
    Groetjes.

  • 10 Mei 2010 - 18:40

    Paula:

    Hoi Marjon,

    Als je met vakantie bent, slaap je maar weer lekker uit.
    Fijn dat het je zo goed gaat!
    Van mama heb ook ik jullie verhalen gehoord.
    Fijn je met familieweekend te gaan zien en horen.
    Alle goeds,
    Denk aan je!
    Lieve groet,

  • 17 Mei 2010 - 16:07

    Thea:

    Hey,

    Hieperdepiep Hoera!!!!
    Van harte gefeliciteerd met je 20 e verjaardag. Wat grappig dat jij ook noemt dat de tienerjaren voorbij zijn. Vince had het daar ook al over. Ik hoop dat je een fijne dag hebt en verder nog vele jaren in de beste gezondheid.
    Liefs,

    Adri, Thea, Vince en Daisy

  • 26 Juni 2010 - 06:39

    Paula:

    Hoi Marjon,

    Een hele goede en mooie afronding van je stage gewenst!!

    Tot gauw weer,

    Lieve groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London it is

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

Onbewoond eiland

28 Maart 2010

Held op sokken

07 Maart 2010

Tijd vliegt met Ryanair..

12 Februari 2010

Fietsen en warmte

07 Februari 2010

zittende wolken..
Marjon

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 14870

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

22 September 2013 - 15 Februari 2014

Kufstein, Oostenrijk

06 Februari 2010 - 10 Juli 2010

London it is

Landen bezocht: